Ty też możesz być jak Sherlock Holmes - "Mowa ciała" Allana i Barbary Pease

mowa ciała, allan pease, barbara pease, komunikacja niewerbalna, body language, the definite book of body language, podręcznik mowy ciałaTematyką mowy ciała zainteresowałam się dosyć niedawno. Szukałam książki, która pozwoliłaby mi zgłębić wiedzę z tego zakresu i, jak się pewnie domyślacie, wybór literatury jest naprawdę duży. Na szczęście z pomocą przyszła osoba, która tym zagadnieniem interesuje się od dłuższego czasu i poleciła mi Mowę ciała Allana i Barbary Pease.

To było to, czego szukałam na początek. Książka ma charakter podręcznikowy z mnóstwem ilustracji przedstawiających konkretny gest lub pozę. Autorzy w szczegółowy sposób opisują znaczenie ułożenia naszych rąk, dłoni, głowy, nóg, stóp obrazując to zdjęciem znanej osoby (polityka, aktora itd.), która wykonuje właśnie ten gest lub zwykłym rysunkiem. Państwo Pease pokazują nam, jak możemy odszyfrować myśli naszego rozmówcy zanim wypowie on jakiekolwiek słowo, poprzez samą obserwację jego mowy ciała. Książka opisuje sygnały wysyłane przez ludzi i ich gesty w sytuacjach towarzyskich (np. randka, spotkanie z przyjaciółmi itp.) oraz zawodowych (np. spotkanie zarządu, zebranie w pracy, negocjacje itp.), a właściwe ich odczytanie pozwoli nam rozpoznać prawdziwe intencje i nastawienie drugiej osoby - można powiedzieć, że jest to swego rodzaju czytanie w myślach 😜

Od dawna wiedziałam, że komunikacja niewerbalna jest ważna i że zdradza więcej o człowieku niż słowa, ale dopiero Mowa ciała uświadomiła mi, jak wiele sygnałów wysyła moje ciało i co mogę zrobić, aby wywrzeć dobre pierwsze wrażenie. Spojrzenie, rodzaj uśmiechu, uścisk dłoni, ułożenie stopy a nawet to, gdzie usiądziemy przy stole - to wszystko sprawia, że możemy zostać odebrani jako osoby sympatyczne lub nie, reprezentujące postawę otwartą lub zamkniętą i zdradzić, kiedy mówimy "tak" a w głowie krzyczymy "nie".

Chociaż książkę odbieram pozytywnie, to mam świadomość, że przedstawia ona podstawy z zakresu komunikacji niewerbalnej i jest świetna dla osób, które dopiero wchodzą w temat. Na pewno z przyjemnością będę do niej wracać po konkretne informacje, ale chcąc zaspokoić swój głód wiedzy będę musiała przeczytać jeszcze wiele innych pozycji traktujących o ludzkiej mowie ciała.

Komentarze

Popularne posty

Instagram