Przygody Thora, Lokiego, Odyna i wielu innych w "Mitologii nordyckiej" Neila Gaimana

Neil Gaiman, Mitologia nordycka, Thor, Loki, Odyn, WikingowiePo Mitologię nordycką sięgnęłam z powodu oczarowania serialem Wikingowie. Do tej pory moja wiedza na temat mitologii skandynawskiej ograniczała się do znajomości trzech bogów: Thora, Odyna i Lokiego. Natomiast śledzenie przygód Ragnara uświadomiło mi, jak mało wiem o Wikingach, ich zwyczajach, religii, historii i oczywiście postanowiłam to nadrobić. Posiłkując się wiedzą z Internetu natrafiłam na książkę Neila Gaimana i uznając, że to jest właśnie to, czego szukam i potrzebuję zrobiłam tzw. insta buy 😁 

Było to moje pierwsze zetknięcie się z twórczością Gaimana. Oprócz Mitologii nordyckiej kupiłam jeszcze Amerykańskich bogów i mam nadzieję, że ta druga pozycja wciągnie mnie bardziej. Niestety historie nordyckich bogów opisane przez tego autora nie porwały mnie, większość mnie wręcz nużyła. Za najciekawsze uznaję dwie ostatnie opowieści: Ostatnie dni Lokiego oraz Ragnarok: ostateczne przeznaczenie bogów. Nie wiem do końca, co jest przyczyną mojego rozczarowania. Czy Neil Gaiman tak nieciekawie  w swojej książce przedstawił przygody bogów Wikingów czy mitologia nordycka sama w sobie nie jest aż tak porywająca, jak myślałam? Żeby móc sobie odpowiedzieć na to pytanie, postanowiłam poszukać innej literatury, która opisuje mitologię skandynawską bardziej kompleksowo (tutaj moja prośba - jeśli znacie jakieś tytuły godne polecenia, to dajcie znać w komentarzu 😉). Jeśli znajdę coś ciekawego, oczywiście się z Wami tym podzielę.

Tak, jak wspomniałam powyżej, przede mną jeszcze lektura Amerykańskich bogów. Nie skreślam autora po jednej przeczytanej książce, może po prostu od złej zaczęłam 😋

Komentarze

Popularne posty

Instagram