Jak to młoda nauczycielka z Wrocławia prywatne śledztwo prowadziła - „Podwójna rozgrywka” Maja Gulka

wydawnictwo vectra, komedia detektywistyczna, zaginięcie obrazu, worcławska kamienica, maja gulka, debiut literacki

Tak! Właściciel kamienicy zgodził się wynająć Marcie, bohaterce Podwójnej rozgrywki, małe mieszkanko na poddaszu. Cieszy się podwójnie, bo nowe lokum zdobi obraz jej ulubionego artysty. Dziewczyna już snuje wizje miło spędzonego czasu, gdy popijając lemoniadę raduje swe oczy patrząc na cenne płótno, aż tu nagle w dniu jej wprowadzenia się obraz znika.


Marta z obawy przed zapłatą sporej kwoty właścicielowi obrazu, postanawia odnaleźć malowidło na własną rękę. W rozwiązaniu zagadki pomagać jej będą najlepsza kumpela Baśka, Kudłacz Marek, pani Wanda z parteru i przystojny dziennikarz Adam. Z takim zespołem Marta wpakuje się w niejedną „śliską” sytuację.


Debiut literacki Mai Gulki to lekka historia detektywistyczna. Autorka stworzyła sympatyczną główną bohaterkę, której słabość do lemoniady dodaje jeszcze większego uroku. Jednak oczami wyobraźni widziałam Martę jako nastolatkę, a nie jako dorosłą kobietę. W momencie, gdy podjęła decyzję o samodzielnym śledztwie w sprawie obrazu miałam wrażenie, że czytam książkę przeznaczoną dla młodzieży. Nie ma oczywiście nic złego w takich powieściach, jednak ja nie czuję się ich odbiorcą. 


Fabuła nie była zbyt skomplikowana i zmierzała w przewidzianym przeze mnie kierunku, który mogę nazwać „wiele hałasu o nic”. Książka jest komedią detektywistyczną, ale ja nie dopatrzyłam się w niej wątków komediowych. Myślę, że w powieści było za mało dialogów, które dobrze poprowadzone mogłyby czytelnika rozbawić. Były sytuacje, które miały taki potencjał, jednak autorka nie zdecydowała się rozwinąć rozmowy między bohaterami lub opisała je z perspektywy Marty.


Podwójną rozgrywkę określiłabym powieścią familijną z większym wskazaniem na młodzież, jako czytelników. Sympatyczni bohaterowie, nieskomplikowana zagadka, lekka fabuła czynią z niej książkę dobrą na poprawę humoru :)

Komentarze

Popularne posty

Instagram