10 tytułów klasyki literatury, które chcę przeczytać w 2020 roku


sto lat samotności, dżuma, imię róży, dama kameliowa, nędznicy, zabić drozda, miłość w czasach zarazyWypisałam sobie dziesięć tytułów z klasyki literatury, które chciałabym przeczytać w tym roku. Jestem realistką, zatem na rok 2020 wynotowałam tylko dziesięć pozycji - oprócz czytania tej "ambitniejszej" literatury, chciałabym jeszcze nadrobić książki, które zalegają mi na półce :P (fantastyka, coś z zakresu rozwoju osobistego).

Część pozycji z klasyki literatury mam zaliczone, głównie dzięki obowiązkowemu czytaniu lektur szkolnych :P Także niestety ostatnio miałam taki poważny tytuł w ręce za czasów licealnych... Chyba ten czas kwarantanny pozwolił mi się zastanowić nad  moim czytelnictwem i stwierdziłam, że brakuje w nim książek, które pozostaną w mojej głowie do końca życia. Dlatego spięłam się i stworzyłam listę obowiązkowych tytułów do przeczytania przed śmiercią, a na ten rok wybrałam sobie dziesięć. Oto one:

  1. Sto lat samotności G. G. Marquez
  2. Dżuma A. Camus
  3. Imię róży U. Eco
  4. Dama kameliowa A. Dumas
  5. Nędznicy V. Hugo
  6. Nieznośna lekkość bytu M. Kundera
  7. Miłość w czasach zarazy G. G. Marquez
  8. Rok 1984 G. Orwell
  9. Zabić drozda Nelle H. Lee
  10. Dekameron G. Boccaccio

Czy Wy też macie taką listę książek, które chcecie przeczytać przed dokonaniem żywota? Jeśli tak, to podzielcie się proszę, może zainspirujecie mnie do dopisania jeszcze jednego tytułu ;)


Komentarze

Popularne posty

Instagram