Jak zrobić klimatyczne zdjęcie na Instagram z papierami do scrapbookingu

Macie czasami problem z kompozycją zdjęcia, które chcecie wrzucić na Instagram? Ja nie raz miałam dylemat z doborem gadżetów do fotki. Jakąś tam wizję miałam, ale brakowało tego czegoś, co przyciągałoby uwagę i tworzyło klimat zdjęcia. Z pomocą przyszły mi wtedy... papiery do scrapbookingu!

Te papiery są szeroko wykorzystywane w rękodziele do przyozdabiania np. albumów ze zdjęciami i kreatywnych dzienników tzw. bullet journal. W sieci znalazłam też zdjęcia zakładek do książek, ramek do zdjęć czy kartek okolicznościowych stworzonych z wykorzystaniem scrapków, czyli wycinanek. Pomysłów jest dużo i wcale się temu nie dziwię, bo większość papierów scrapbookingowych wygląda naprawdę obłędnie! Gdy zaczęłam przeglądać kolekcje dostępne w Internecie przepadłam na przynajmniej dwie godziny. Część z nich naprawdę szkoda byłoby mi wycinać, bo wyglądają jak małe dzieła sztuki. Takie papiery oprócz typowych kartek z różnymi elementami do wycinania, mają również piękne grafiki przedstawiające jakąś scenkę rodzajową, np. widok słonecznej plaży albo pokoju z choinką pięknie przystrojoną na święta.

Kolekcje, które przeglądałam miały wymiary 30x30 cm lub 15x15 cm i były tematycznie związane z porami roku (jesień, lato, zima, wiosna), ze świętami (najwięcej jest bożonarodzeniowych), z narodzinami dziecka, ze ślubem. Ja kupiłam kilka kartek  o wymiarach 30x30 cm przedstawiających motywy jesienne (Fall Festival) i cały zestaw ładnie nazwany Cozy evening z motywami dyni, świeczek, poduch, makram - wszystkim, co tworzy przytulny nastrój.

Jak wykorzystałam papiery scrapbookingowe do zdjęć? Potraktowałam je jak gadżet, który ma przyciągać wzrok i który nadaje klimat całej fotce. Zadbałam o to, aby zdjęcie było spójne kolorystycznie i aby reszta dodatków odpowiadała motywowi widniejącemu na papierze:

Instagram, książka, jesień, kasztany, scrapbooking, świeczki, jesienny klimat, cozy, przytulnie


Jak widzicie powyżej, wykorzystałam papier do scrapbookingu z motywem jesiennym. Ta kolekcja wyróżnia się dość ciemnymi kolorami (bordowy, brązowy, ciemnoczerwony) i aby utrzymać spójność zdjęcia, dodałam takie gadżety jak świeczki w kolorze bordowym i beżowym oraz kasztany i orzechy włoskie kojarzone z porą jesienną. Całość tworzy dość przytulny obrazek.
W tym poście możecie znaleźć kolejne zdjęcie, które wykonałam z wykorzystaniem  papierów do scrapbookingu klik.


Poniżej zostawiam zdjęcia wszystkich papierów, jakie ostatnio kupiłam. Może kogoś z Was także zainspirują do stworzenia ciekawej fotki ;)

scrapbooking, papier ozdobny, jesień


scrapbooking, papier ozdobny, jesień


scrapbooking, jesień


scrapbooking



scrapbooking


scrapbooking















Komentarze

Popularne posty

Instagram